کارگزار دو دلاری
نوشته شده توسط : وحید رحمتی

کارگزار دو دلاری چیست؟

کارگزار دو دلاری یک اصطلاح قدیمی است که برای یکی از اعضای بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) که معاملات را مدیریت کرده و سفارشات را برای مشتری کارگزار دیگری اجرا می کند، استفاده می شود. یک کارگزار ممکن است انتخاب کند که یک کارگزار دو دلاری برای آنها تجارت کند، زیرا معامله گر آنقدر مشغول است که نمی تواند خودش کار را انجام دهد.

یک کارگزار دو دلاری همچنین برای کارگزاری که عضویت صرافی در بورس ندارد، دستورات را اجرا می‌کند، اگرچه برخی از کارگزاران هم در بازار بورس حضور دارند و هم یک کارگزار دو دلاری که می‌تواند همزمان سفارش‌ها را انجام دهد. .
نکته های کلیدی

    کارگزار دو دلاری اصطلاحی است که برای توصیف یک کارگزار طبقه ای از NYSE یا سایر صرافی ها استفاده می شود.
    کارگزاران دو دلاری عمدتاً وظیفه داشتند دستورهای کاری را که توسط سایر کارگزاران به آنها داده می شد تا از طرف مشتری آن کارگزار کار کنند.
    آنها زمانی استفاده می‌شدند که یک کارگزار اصلی برای اجرای تمام سفارش‌های موجود بیش از حد غرق شده بود. یا معمولاً اگر کارگزار اصلی عضو صرافی نباشد، سفارش به آن ارسال می‌شود.

بیشتر بدانید:


آشنایی با کارگزار دو دلاری

نام کارگزار دو دلاری به این دلیل به وجود آمد که از نظر تاریخی، این کارگزاران برای معامله 100 سهم 2.00 دلار پرداخت می کردند. بعداً، کارگزار کارمزد آنها را افزایش می‌دهد، بنابراین یک کارگزار دو دلاری می‌تواند بیشتر یا کمتر از آن در یک معامله سود کند. کارمزدی که کارگزار دو دلاری معمولاً دریافت می‌کرد، در واقع بسیار بیشتر از دو دلار در هر معامله بود. نام کارگزار دو دلاری گیر کرده است، اگرچه دیگر بازتاب دقیقی از میزان پرداختی که کارگزار دریافت می کند نیست.

این اصطلاح تا حدودی منسوخ شده است زیرا بیشتر معاملات کف جای خود را به تجارت الکترونیک و مبادلات آنلاین داده اند. علاوه بر این، امروزه اکثر کارگزاران آنلاین عضو همه صرافی‌های مرتبط هستند (یا پروکسی‌هایی دارند که هستند)، که باعث می‌شود نیازهای آنها کمتر آشکار شود. در نهایت، بسیاری از معاملات سهام و ETF امروز به سمت کمیسیون صفر گرایش پیدا کرده اند، به این معنی که 2.00 دلار برای یک معامله واقعاً امروزه می تواند بسیار گران باشد.

برای یادگیری مطالب بیشتر درباره فارکس این مطلب را بخوانید!
نحوه پرداخت کارگزار دو دلاری

بر خلاف یک کارگزار سفارشی که برای یک شرکت خاص کار می کند، یک کارگزار دو دلاری معمولاً به عنوان یک پیمانکار مستقل عمل می کند که به عنوان نماینده کارگزاری های دیگر کار می کند. کارگزاران دو دلاری به این ترتیب کارگزاران و کارگزاران مستقل یا آزاد هستند.

کارگزاران دو دلاری اغلب با کارمزد ثابت کار می‌کردند، اما می‌توانستند در معاملاتی که انجام می‌دادند، کمیسیون درصدی نیز دریافت کنند. دلالی که برای آن کار می کردند به نوبه خود به آنها پول می داد. به عبارت دیگر، وقتی مشتری با کارگزار اصلی خود معامله ای انجام می دهد، کارگزار دو دلاری معامله را به دستور آن کارگزار انجام می دهد. اگرچه مشتری به کارگزار خود کمیسیون می پردازد، کارگزار دو دلاری بخشی از آن کمیسیون را از کارگزار اول دریافت می کند. به این ترتیب، یک کارگزار دو دلاری، یک کارگزار شخص ثالث یا یک کارگزار عبوری در نظر گرفته می شود.

از آنجایی که ساختار کمیسیون های کارگزاری طبقه به دلیل رقابت بیشتر، پیشرفت فناوری و افزایش گزینه های پرداخت به طور قابل توجهی تغییر کرده است، بیشتر کارگزاران دیگر هزینه ثابتی برای خدمات خود دریافت نمی کنند. در عوض، دریافت کمیسیون برای معاملات برای آنها سودآورتر است.

برای آشنایی بیشتر با کارگزار دو دلاری روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.investopedia.com/terms/t/twodollarbroker.asp





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: